۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳

اثبات وفاداری پس از ۳۹ سال دوری؛

مردم اردبیل در استقبال از فرزند غربت‌کشیده وطن سنگ تمام گذاشتند

مردم اردبیل در استقبال از فرزند غربت‌کشیده وطن سنگ تمام گذاشتند

اردبیل - مراسم استقبال از پیکر شهید «علی میرعلیزاده» در حالی در فرودگاه اردبیل برگزار شد که مردم شهیدپرور این استان بعد از گذشت ۳۹ سال وفاداری خود را به خوبی به این شهید والامقام ثابت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حضور آحاد مختلف مردم، مسئولان نظامی، انتظامی و خانواده‌های شهدا در مراسم صبح امروز استقبال از پیکر پاک شهید دفاع مقدس، شهید علی میرعلیزاده بار دیگر وفاداری مردم متدین و شهیدپرور استان اردبیل را به اثبات رساند تا پیکر مطهر این شهید والامقام پس از ۳۹ سال تحمل غربت سرانجام در آغوش مردم وفادار خود آرام گیرد.

مسئول جست‌وجو و تفحص شهدای دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان پیش از ظهر جمعه در مراسم استقبال از پیکر شهید میرعلیزاده اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس و جنگندگی‌های سربازان وطن همواره همچون نگینی در دفتر تاریخ انقلابی این مملکت خواهد درخشید اگر چه این دفتر پربرگ با اشک مادران و همسران شهدا نیز مزین شده باشد.

مردم اردبیل در استقبال از فرزند غربت‌کشیده وطن سنگ تمام گذاشتند

وی با تاکید بر حفظ حریم ملی و ایستادگی در برابر ظلم و ستیز دشمن، افزود: ما نباید این تصور را داشته باشیم که راه شهدای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در کشور به پایان رسیده است، چرا که هنوز هم فرزندان غیور این مرز و بوم بر سر دفاع از ناموس و خاک خوش سختی‌ها را به جان خریده و در راه حق به درجه شهادت نائل می‌شوند.

این مسئول ضمن اشاره به بازگشت پیکر پاک شهید میرعلیزاده تصریح کرد: اگر امروز اردبیل شاهد این شور و حال و چنین حضور باشکوهی بود همه در سایه عرق ملی، تعصب به شهدا و احترام به نظام و خانواده‌های شهداست و ما باید قدردان چنین مردمی باشیم که در هر شرایط سهل و سختی در کنار نظام خوش درخشیدند.

خوشبخت همچنین در خصوص تفحص پیکر شهید میرعلیزاده خاطرنشان کرد: پیکر شهید میرعلیزاده در عملیاتی در دره‌ای عمیق یافت شده که در کنار وی شهیدانی هم در این دره به شهادت رسیدند، محل شهادت این ۶ شهید را در آن زمان رزمندگان دیده بودند که طوفان شن آمده بود و به کمین دشمن افتادند و در یک دره گرفتار شده و به شهادت رسیدند.

مردم اردبیل در استقبال از فرزند غربت‌کشیده وطن سنگ تمام گذاشتند

وی ادامه داد: جستجو برای یافتن این شهدا بالاخره نتیجه داد و پیکر مطهر شهید میرعلیزاده یافت و به زادگاهش بازگشت که در ادامه مراسم استقبال از این فرزند غربت کشیده، پیکر پاک شهید روز شنبه در زادگاه مادری خود، شهرستان مشگین‌شهر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

کد خبر 5377502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha